SUZUKI Színkód alapján elkészített autó javító festék
Stift – Spray – Toll – Ecsetelő
Gyári minőségű SUZUKI autó javító festék színkód alapján. Javítsa ki megsérült fényezését egyszerűen, valódi SUZUKI javítófestékkel. A színazonos gyári autófestékek használata nagyon egyszerű, nem igényel szakértelmet. Ha kőfelverődést vagy kisebb karcolásokat szeretne javítani, akkor kérheti javító stift kiszerelésben vagy fényezés javító tollban is. Amennyiben rendelkezik szórópisztollyal, akkor ahhoz is tudunk megfelelő javítófestéket adni, de spray flakonban is megvásárolható minden autó javító szín.
Suzuki autó javító stift, spray rendelés.
Gyári minőségű Suzuki javító festék spray számítógépes színkeveréssel.
Profi szakembereink több évtizedes tapasztalattal minta vagy színkód alapján bármilyen színt elkészítenek akár festék spray kiszerelésben is. Rendelje meg webáruházunkban és vegye át rendelését telephelyünkön ingyen, sorban állás nélkül vagy kérje futárszolgálattal és 1-3 munkanap alatt eljuttatjuk Önhöz. Segítségre van szüksége? Forduljon hozzánk bizalommal!
Gyári minőségű, valódi 2-komponensű Suzuki javító festék stift számítógépes színkeveréssel.
Valódi 2-komponensű, gyári autó javító festék stiftek karcolásra, kőfelverődésre egyedi színkód alapján elkészítve. Javítsa ki autója fényezésén keletkezett hibákat otthon, egyszerűen prémium minőségű gyári festékekkel. Apró sérülésekhez válassza a mikro applikátorral csomagolt autó javító festék stiftet.
Gyári minőségű, valódi 2-komponensű Suzuki autó fényezés javító készlet.
Valódi 2-komponensű, gyári autó javító szettek minden terméket tartalmaznak, amely az otthoni autó fényezés javításához szükséges. Különböző problémákra összeállított egyedi javítószettek a nagyobb horzsolástól, rozsdafolt javításon át a horpadás javító szettig megtalálható autófesték webáruházunkban. Nézze meg videón a csomagok használatát és javítsa autója fényezését otthon, egyszerűen.
Suzuki Színkód
A Suzuki színkód táblát általában a motorháztető alatt találjuk meg. Ellenőrizzük a tűzfalon, a hűtő elülső részén és egyes modelleknél a vezetőoldali ajtó mögött. A Suzuki színkódja általában 3 karakter, betűk és számok kombinációja. (Pl. Z2S; ZNC; ZY4;). Nézze meg oldalunkon a képeket és a videót. Újabb típusoknál a szervizkönyvben is feltüntetik.
Száma | Modell | Évjárat | Lokalizáció |
---|---|---|---|
1
|
Összes modell | Jelenlegi állapot | Zárt gépkocsivezető vagy utas ajtó |
2
|
Jimny | Jelenlegi állapot | Motortér bal oldal |
Suzuki színkód képek és videó
Suzuki története
A Suzuki Motor Corporation egy japán multinacionális cég, mely fő jövedelmét az autók és motorkerékpárok gyártásával szerzi be.
A Suzuki a 12. legnagyobb személygépkocsi-gyártó a világon. Több mint 45 000 embert alkalmaz, a világ 163 országában van jelen, 28 vegyesvállalattal közvetlenül vagy értékesítési hálózata révén.
Története
A cégalapító Szuzuki Micsio első termékét, egy pedál-hajtású szövőgépet, 1909-ben, 22 évesen készítette, és árusítani kezdte.
30 évesen már egy szövőszéküzem vezetője volt. Ekkor hatvan alkalmazott dolgozott az üzemben. Eközben tett szert fémmegmunkálási tapasztalatokra is.
Szuzuki Micsio folyamatosan korszerűsítette a termelést, legújabb szövőszékeit már gépesítette, amihez friss tőkére volt szüksége, ezért 1920 márciusában, 500 000 jen alaptőkével, Suzuki Szövőszékgyártó Vállalat (Suzuki Jidosa Kogyo) néven bevezette cégét a tőzsdére. Ez a dátum tekinthető a mai nevén Suzuki Motor Corporationként ismert cég megalapításának.
1922-re a cég már a legnagyobb Japán szövőszékgyárak egyike lett, azonban a piac telítődni kezdett, mivel kiváló minőségű, az akkori igényeket teljes mértékben kielégítő szövőszékei nem romlottak el, így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent.
A háború után
A második világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború és az azt követő gazdasági helyzet rossz hatással volt a cég rehabilitálására.
Szuzuki Micsio a szövőszékpiac telítődése miatt már a háború előtt is foglalkozott a gyártott termékpaletta járműipari kibővítésének gondolatával, sőt, 1938-ban egy Angliából hozatott Austin Seven típusú gépkocsi alapján egy prototípust is elkészített a gyár fejlesztőgárdája. Ez a projekt azonban nem valósulhatott meg, mert időközben kitört a világháború.
2010. január 15-én a Volkswagen AG megvette a részvényeinek 19,9%-át, mellyel a legnagyobb részvényesévé vált.
Kronológiai áttekintés
- 1909 Szuzuki Micsio megalapítja a szövőgép gyárat.
- 1922 Legnagyobb szövőszékgyárak egyike
- 1952 Elkészült az első itt gyártott jármű Power Free néven 36 cm³-es kétütemű segédmotorral hajtott kerékpár, amit a 60 cm³-es, kétsebességes Diamond Free követett.
- 1954 A cég neve Suzuki Motor Corporation-re változik.
- 1955 A motorbicikliket követte az első itt gyártott autó, a Suzulight, egy elsőkerékhajtású kisautó.
- 1962 Az 50 cm³-es kategóriában megrendezésre kerülő motorkerékpár-bajnokságon első helyezést ér el.
- 1963 Az Egyesült Államokban, Los Angelesben, U.S. Suzuki Motor Corporation néven, gyári márkaképviselet nyílik.
- 1967 360 cm³-es, kétütemű motorral piacra kerül a Suzuki Fronte.
- 1971 Elkészül a GT 750, kétütemű, vízhűtéses motorkerékpár.
- 1974 Elindult a gépkocsiexport
- 1976 A Suzuki Fronte új motorja már 450 cm³-es. Piacra kerül a négyütemű, 400, 500 és 750 cm³-es GS motorkerékpár sorozat.
- 1977 Elkészül az első LJ80-as, négykerék-meghajtású Suzuki, melyet már négyütemű, 800 cm³-es motor hajt.
80-as évek
- 1981 Piacra kerül a CS50-es robogó. Szerződés a General Motors-szal és az Isuzuval.
- 1982 A diadalmenet folytatódik. Az 500-as kategóriában hetedszer is megnyeri az országúti motorkerékpár világbajnokságot. Megkezdi működését a pakisztáni gyár. Aláírják az indiai Maruti és a spanyolországi Santana gyár létesítéséről szóló szerződéseket.
- 1983 Suzuki Cultus néven 1000 cm³-es motorral megjelent a Swift elődje. Majd a GTI, 1300 cm³-es motorral 1986-ban.
- 1988 Elkészül a Vitara, a Suzuki terepjárója.
- 1989 nyarán a General Motorsszal közösen teljesen felújították a Swiftet. A kerekek hátul is függetlenül rugóznak, a motorokat is tökéletesítették. 1990-ben bemutatták a Sedant is.
90-es évek
- 1990-ben megállapodtak a magyarországi Suzuki gyártásáról, 1991-ben megalakult a Magyar Suzuki Rt.
- 1991 Piacra kerül a kétüléses Cappuccino.
- 1992-ben legyártották az első Magyar Suzukit. 1993 óta az „új autó eladások” listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
- 1993 Beindul a Suzuki autók gyártása és értékesítése Esztergomban. Hivatalosan is felavatják a Suzuki legújabb autógyárát Magyarországon, Esztergomban. A Suzuki Motor Corporation bemutatja a Wagon R-t, a legújabb egyterű autóját.
- 1994 Japánban az összes autóeladás eléri a tízmilliót.
- 1995 A motorbicikli export meghaladja a húszmillió darabot. A Suzuki Motor Corporation legújabb fejlesztése a Baleno.
- 1996 Vietnamban motorbicikli- és személyautó-gyártás indul.
- 1997 A személygépkocsik tengerentúli értékesítése eléri a tízmillió darabot.
2000-es évek
- 2001 Év végére világszerte 30 millió darab Suzuki gépkocsit értékesítettek, ebből több mint 15 millió darab export piacokon kelt el.
- 2002 – május A Suzuki többségi tulajdont szerez a Maruti Indiában.
- 2002 Új összeszerelő sort helyeznek üzembe a Kosai gyárban.
Motorkerékpárok
A Suzuki által a Power Free-re kifejlesztett rendszer annyira újszerű és leleményes volt, hogy arra az akkor felállt új kormány is felfigyelt, és anyagi támogatást nyújtott a Suzuki számára, hogy az folytassa a motorkerékpár-fejlesztésben megkezdett fejlesztéseit. A Power Free mindezek ellenére csak pár hónapot töltött a piacon, mielőtt teljesen áttervezték. Ugyanis nem sokkal a bemutatás után a japán kormány megváltoztatta a kismotorhasználat feltételeit, és ezt követően 4 ütemű motorok esetében 90 cm³ felett, kétütemű motorok esetében pedig 60 cm³ felett írta csak elő vezetői engedély szükségességét. A Suzuki ezért azonnal hozzálátott egy új, 60 cm³-es kétütemű motorkerékpár kifejlesztéséhez. Így került a piacra 1953-ban a Diamond Free, 58 cm³-es (43mm : 40mm furat-löket arányú) motorblokkal, amely 4000 fordulatnál 2 Le-t teljesített, és két sebességes erőátviteli rendszerrel.
A gyártása során számtalan variációban volt elérhető a Diamond Free, legfőképpen az üzemanyagtank formája, és a különböző láncvédők jelentették a variálhatóságot, de később különleges vázakkal is árulták, sőt rugós- és megerősített első villákkal, dobfékkel, de még ütközőkkel is megvásárolható volt. A Diamond Free-t a ma is használt kezelőszervekkel látták el: kézi kuplungkarral, hüvelykujjal vezérelhető gázzal, és a középvázba felhozott válókarral. És bár nyugaton nem vált ismertté, Japánban sok ezer Diamond Free-t adtak el.
1954
Ezután – a világgazdasági eseményekkel összhangban – felgyorsultak az események a cég életében. 1954 több nagy változást is hozott, ekkor a cég már 6000 darab motorkerékpárt gyártott havonta. Ebben az évben a cég befejezte a segédmotor kerékpárok gyártását és átállt a mopedgyártásra. Az új modellt Mini Free névre keresztelték – ami 1958-ig, a Suzumoped megjelenéséig volt kapható. Ugyancsak 1954-ben a cég nevét a mai nap is használt nevére, Suzuki Motor Corporation-re változtatták. Ugyancsak ’54-ben készítette el a Suzuki az első igazi motorkerékpárját, a Colleda Co-t.
A motor négyütemű, egyhengeres, 90 cm³-es, könnyű súlyú motor volt, amely a gyártásának első évében megnyerte a Japán Nemzeti Kupát, ezzel előre biztosítva magának a gyors piaci sikert. 1955 márciusában a Suzuki bemutatta első „nagymotorját”, a Colleda COX-t. 125 cm³, egy henger, négy ütem és modern külső voltak a motorkerékpár jellemzői. Ezzel párhuzamosan egy kétütemű, Colleda ST névre hallgató motor is piacra került, amely a korábbi Colleda CO újraformált és átdolgozott változata volt. Finomítottak a motor felfüggesztésén és a világítási rendszerén is. 1959 májusáig folyt a Colledák gyártása, melynek során olyan, Európában unikumnak számító megoldásokat alkalmaztak, mint például az elektromos önindító. Ezzel párhuzamosan a cég belekezdett az autógyártásba is, első termékük a „Suzulight” névre keresztelt 2 ütemű, 360 cm³-es mini személyautó volt.
1956
1956-ban a cég mérnökei teljesen új felfogásban láttak a motorépítésnek. A cél immáron teljesen új volt, egy, az akkori értelmezésben nagy teljesítményű versenygép kifejlesztése, amely képes a 130 km/h fölötti sebességre. A megoldást egy 18 lóerős 250 köbcentiméteres, (54mm : 54mm furat-löket arányú) kéthengeres, négysebességes váltóval szerelt kétütemű motor jelentette, amely igen előremutató fejlesztésnek számított akkoriban. A motor a Colleda erényeit foglalta magában, és TT névre hallgatott. Ez a motor számít a későbbi T 20, a T 250 és a GT 250 modellek elődjének.
Modern, lengéscsillapítóval felszerelt hátsó lengőkarjával, és újszerű első villáival azt mutatta, hogy a Suzuki mérnökei már a korai években felismerték a jó futómű fontosságát. 1957-ben Szuzuki Micsio visszavonul a mindennapi üzlettől, helyét fia, Suzuki Shunzo vette át az elnöki székben. Édesapja, a cég alapítója a továbbiakban csak tanácsadóként vett részt az üzletben. A Suzuki minden évben fejlesztett modelljein. Piacra kerültek a Colleda COX II, Colleda ST II szériák. Ekkor a Suzukinak már voltak motorjai az 50, a 125 és a 250 kategóriákban is. Ekkor, 1958 májusában debütál a hídvázas Suzumoped SM, amely a Suzumoped-et váltja fel; és szintén ebben az évben, októberben mutatják be a Suzuki új emblémáját, az ’S’ betűt.
1960
1960-ban a Suzuki gyári csapata benevezett a már akkoriban is híres MAN-szigeti TT-re, és bár a versenyt elsőre nem nyerték meg, az előkelő 15., 16., és 18. helyeket sikerült megszerezniük. Ezzel bebizonyították, hogy a Suzuki motorok gyorsak és megbízhatók. 1962-ben aztán a Suzuki megnyerte fennállásának első Világbajnokságát, 50-es kategóriában az angliai Isle of Man TT-n. Ugyanebben az évben kezdték építeni az 5 mérföld hosszú saját tesztpályát is a gyár közelében, amit Ryuyo nevet kapta, és a rákövetkező évben már készen állt a motorpróbákra.
Ebben az időben került piacra a ’Selped’ nevű moped, ami hatalmas darabszámban fogyott, és így egyike lett a legnagyobb darabszámban eladott Suzuki motoroknak. 1965-ben a Suzuki bemutatja első csónakmotorját, a DT 55-öst, amely egy kétütemű, 5,5 Le motor, valamint szintén ebben az évben kerül piacra a középkategóriás kisautója a Fronte 800, amelyet szintén kétütemű, 800 cm³-es motor hajt. A Suzuki ettől kezdve folyamatosan fejleszti kínálatát a négykerekűek terén is, valamint minden évben több motort is piacra dobott, még jobban felgyorsítva a japán motorgyártás dinamikus fejődését.
1970
1976-ban új koncepciót indított útjára a Suzuki. Belefogott a négyütemű motorok fejlesztésébe, elindulva azon az úton, amelyen ma is jár. Az első modellek a GS 400 (a mai GS 500 és GS 500 F modellek őse) és a négyhengeres, dupla vezérműtengelyes GS 750 (a ma is kapható GSX 750 F elődje) voltak. A fejlődés folytatódott és 1977-ben sok kétüteműt kivezettek a piacról. Szintén 1978-ban került a cég vezérigazgatói székébe Szuzuki Osamu, a vállalat jelenlegi elnöke.
Magyarországon
Magyarországon a Suzuki 1991 óta van jelen, ekkor alapított autógyárat a Suzuki Co. A motorkerékpárok árusítása kiegészítő tevékenységként indult meg 1994-ben. Az első esztendőben a Magyar Suzuki Zrt. 28 darab motorkerékpárt adott el, de ez a szám azóta évről évre megsokszorozódik. 1995-ben 46 darab, majd 103, 256, 1998-ban 566, 1999-ben már 952, 2000-ben pedig 1003 darab motor, majd 2001-ben 1674, 2002-ben 2198, 2003-ban 2586 2004-ben pedig már több, mint 4000 Suzuki márkájú motor talált gazdára hazánkban. Ezek az eredmények biztosítják, hogy a Suzuki immáron hetedik éve folyamatosan a motorkerékpár eladásokban is piacvezető Magyarországon. A hálózat az eladásokhoz igazodva nagy léptékben fejlődött. A hálózat és az értékesítés öt Suzuki Márkakereskedéssel indult, melyek mindegyike, hűen a márka szelleméhez ma is prosperál, kibővülve a későbbiekben a hálózathoz csatlakozó kereskedőkkel, akikkel együtt immár országszerte 44 helyen forgalmazzák a Suzuki Motorkerékpárokat.
1991
– Megalakul a Magyar Suzuki Rt. A tulajdonosok a Suzuki Motor Corporation, az Itochu, IFC és az Autókonszern.
– Az esztergomi Suzuki-gyár 350 000 négyzetméteres területre épült 33 000 négyzetméteres csarnokaival a Suzuki-birodalom egyik gyöngyszeme.
1992
– Megindul az itthon gyártott Suzukik értékesítése. Az első példány ma a Közlekedési Múzeumban látható.
– Beindul a próbaüzem.
– Alapkőletétel Esztergomban. A beruházás értéke 32 milliárd japán yen, vagyis mintegy 14 milliárd forint.
1993
– Az „új autó eladások” listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
– Átadják a 10 000. hazai autót.
– Hivatalos gyáravató Esztergomban. Itthon is beindul a négyajtós Sedanok gyártása.
1994
– Beindul a második műszak, és a Magyarországon gyártott alkatrészek japán exportja.
– Átadják a 25 000. Magyarországon gyártott Suzukit.
– Augusztusban több mint 2000 Suzukit vesznek Magyarországon.
– A hazai és más európai beszállítások aránya meghaladja a 60%-ot. A magyar Suzuki európai termékké válik.
1996
– A Magyar Suzuki Rt. megkapja az ISO 9002 tanúsítványt.
– Modellváltás a Suzukinál. Az új Swift szebb, kényelmesebb és biztonságosabb.
– Az új autók magyarországi piacán a Suzuki részesedése eléri a 20%-ot. Az esztergomi gyárban elkészül a 100 000. hazai gyártású Suzuki.
1997
– Ötéves a mi autónk.
– Továbbra is a Suzuki Swift vezeti a hazai népszerűségi listát
– A Swift a márkák versenyében is az első helyen végez.
1998
– A Suzuki Motor Corporation és a GM megállapodást köt egy közös kisautó gyártásáról.
– A magyarországi termelés meghaladja a 200 000 db-ot.
– A Magyar Suzuki Rt. megszerzi az ISO 14001-es minőségbiztosítási tanúsítványt.
1999
– Elkészül a 250 000. hazai gyártású Swift.
– A Swift újabb modellfrissítése.
– Átveszi autóját a 100 000. hazai Swift-tulajdonos.
2000
– Az első 30 márkakereskedő ISO 9002 minősítése.
– Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.
2001
– Év végéig 85 184 darab Suzukit értékesítenek, ebből 29 025 darabot Magyarországon adnak el.
– A legkeresettebb autó a Swift, a Wagon R+ pedig a negyedik legnépszerűbb kocsi.
– A Suzuki Liana bemutatója Magyarországon.
2002
– A gyártás 10. évfordulójának megünneplése akciókkal, nyereményekkel.
– A megújult, ötszemélyes Wagon R+ bemutatkozása.
– A Liana Sedan bemutatása.
2003
– Az Ignis formatervezi különdíjat kap a „A Világ Legszebb Autója 2003” olaszországi versenyén.
– Megállapodás a Suzuki és a Fiat között egy ötajtós, négykerékhajtású autó kifejlesztéséről.
– A Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem díszpolgári címet adományoz Osamu Suzukinak.
– Megkezdődik az Alto értékesítése a márkakereskedőknél.
– Az Ignis ünnepélyes bemutatója.
2004
– A Suzuki Ignist vezető Per Gunnar Andersson nyeri a JWRC – versenyt.
– A Magyar Suzuki Rt. 2004-ben és 2005-ben elnyeri a Superbrand címet.
– Szponzorációs szerződést köt a Magyar Suzuki Rt. Pavuk Viktória műkorcsolyázónővel.
2005
– A Magyar Suzuki Rt. elnyeri az „Év legnagyobb volumenű bővítése” díjat.
– A Swiftből belföldön 18 385, külföldön 63 759 darab fogy el.
– A Swift Ausztráliában, Kínában, Indiában, Japánban megszerzi „Az év autója” címet.
– Április 26-án Osamu Suzuki megkapja az Esztergom város díszpolgára címet.
– Négy csillagot kap az ötből az új Suzuki Swift az EURO-NCAP minősítővizsgáján.
– Február 4-én bemutatásra kerül az új Swift.
– A Magyar Suzuki Rt. megkapja a Közép-Dunántúli Régió Legjobbjai társadalmi célú kitüntetést.
2006
– Február 27-én legördül a gyártósorról a Suzuki és a FIAT együttműködéséből létrejött SX4.
– A Suzuki Motor Corporation bejelenti, hogy 2007-ben indul a rali-világbajnokságon (WRC).
– Négy csillagot kapott az ötből az SX4 az EURO-NCAP minősítő vizsgáján.
2007
– A Suzuki immár 11 éve piacvezető Magyarországon az új autók eladásait tekintve.
– Az esztergomi gyár 50 milliárd forintnyi beruházással és 1500 új alkalmazott felvételével bővül.
– A Suzuki ismét JRC világbajnok, és sikeresen fejezi be a WRC tesztprogramját.
– Esztergomban megnyílik a Suzuki-óvoda.
2008
– A vállalat eléri a 300 ezer autó/év gyártási kapacitást. Szeptemberben a gyárban elkészül az 1 500 000-dik gépkocsi.
– Tavasszal a gyártósorról legördül az első Splash.
– A Magyar Suzuki Zrt. a magyar olimpiai csapat gyémánt fokozatú támogatója.
– A vállalat megalapítja a Puskás-Suzuki Kupát.
2009
– A 2009-ben másodjára megrendezett Puskás-Suzuki Kupa sportesemény legnagyobb szenzációját a Budapest Honvéd győzelme hozza a Real Madrid felett.
– A világsikernek örvendő Suzuki SX4 megjelenik ferdehátú és szedán változatban.
– A Suzuki megújítja az SX4-et.
2010
– A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában legördül a gyártósorról az új Swift első darabja.
– A Suzuki a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú támogatójaként a MOB-bal közösen Olimpiai Nagyfutamra hívja az aktív életmód híveit.
2011
– Elkészül a kétmilliomodik személyautó, egy harmadik generációs Swift.
– Megújul a Swift Sport modell.
2012
– Megújul a Splash.
2013
– Elindul az SX4 S-CROSS sorozatgyártása.
2014
– Ismét megújul a Swift.
2015
– Március 5-én legördül a szerelősorról az új Vitara modell.
2017
– Elkészül a hárommilliomodik személyautó, egy SX4 S-Cross.
Modellek
Maruti Suzuki
A Suzuki Motor Corporation legnagyobb, legértékesebb leányvállalata. 1981-ben alapították Indiában.
Személygépkocsik
- Suzuki modellek
- Aerio/Liana
- Alto
- Alto Lapin
- APV
- Baleno
- Cappuccino
- Carry
- Cervo
- Escudo
- Esteem
- Equator
- Fronte
- Grand Vitara
- Ignis
- Jimny
- Kizashi
- LJ-Series
- MightyBoy
- MR Wagon
- Palette
- SJ-Series
- Sidekick
- Solio
- Splash
- Stingray
- Swift/Cultus
- SX4
- Suzuki Twin
- Verona
- Wagon R
- X-90
- XL7
- Daewoo Észak-Amerikai modellek
- Swift+
- Forenza/Reno
- Verona
- Chevrolet Dél-Amerikai modellek
- Fun
Terepjárók
- Samurai
- Vitara
- Jimny
Quadok
- KingQuad 700
- TwinPeaks 700
- Vinson 500
- Eiger 400
- Ozark 250
- LT 230
- LT 250
- LT-Z250
- LT-Z400
- LT-R450